"Да го духат ресторантьорите! Да го духат!"

Понякога се чудя самичка на себе си защо си го причинявам. Знам, че краят винаги е все един и същ - карам се на телевизора. Пък той, горкият, с нищо не ми е виновен, че в неделя сутрин някой е пуснал Nova TV и онова недоразумение "Станция Нова". Не ми е виновен и че не си сменям канала, макар да знам какъв ще е резултатът - ще ме вбесят с глупостите си. Е, тая сутрин не беше изключение! Темата за и против пушенето на обществени места, уж вече клиширана, изтъркана и скучна, ми бръкна на едно тайничко място...

Непушач съм, никога не съм пробвала да пуша, нямам и желание. Не ми е приятно да ми димят наоколо, но пък и крайна никога не съм била. У дома се пуши в кухнята, другите места са забранени за цигарите и смятам, че тъй е правилно да бъде. За пушенето на обществени места, в частност заведенията, мисля следното: старата мярка беше по-логична. Да си има отделения за пушещи и въздържатели. Както и задължителна добра вентилация, тя комай е най-важна. Щото откакто забраниха да се пуши в помещенията, се вмирисвам адски на готвено, където и да вляза. Е, не е гот! Обаче да се върна на "Станция Нова" и "Удавете водещия". Че се говорят бла-бла, типично за Иван и Андрей, ясно. Обаче една реплика на споменатия Иван Христов, направо си ме ковна в челото:

На 50:06 от видеото човекът каза: "Да го духат ресторантьорите! Да го духат! Абсурдът, в който живеем, казва, че ние трябва да ги съжаляваме затова, че те не могат да изкарват пари, без да тровят хората. Гледайте си работата!"

И тук вече не издържах и се започна лавината от думи, които се пишат със звездички. Кой е този човек да си позволява да говори така? Кой му позволява да излезе и да заклеймява хората заради проблем, който се преодолява трудно? Кой е той, да дава оценка на ресторантьорския бизнес в държавата ни и да го заклеймява в подобен дискурс? Защото този бизнес дава работни места, освен че "трови" клиентите си с цигарен дим. Защото този бизнес инвестира камара средства  в преустройства на помещенията си, за да се съобрази с изискванията на един закон, който после стана ясно, че бил временен и че нещо друго трябва да се случва.

Питам аз, когато на някой му е толкова криво, че хората пушат, защо не забрани производството на тютюн, защо не се затворят цигарените фабрики, защо не се забрани продажбата на тютюневи изделия от всякакъв тип? И естествено, ясно е, че никой няма да го направи - сладки са паричките от акцизи, които влизат в държавните бюджети. И какво се получава - парадокс! Вие си знайте, че не е хубаво да пушите, ама пушете, щото пари трябва да има!

Та накрая какво?! Аман от философи, набедени за "звезди". Утре ако тръгнат да забраняват алкохола, тоя същичкият, ще скочи, че е против, 100 на 100. Защо да не забранят карането на автомобили, вредните газове от които ни тровят доста повече от цигарения дим, който можем и да не дишаме, ако не искаме, за разлика от бензиновите изпарения?! Аз пък искам да забранят изстрелването на ракети в Космоса, защото пробиват озоновия слой и водят Земята към климатична катастрофа!

Обичам приятелите си каквито и да са - пушачи, непушачи... Няма да намразя тези, дето пушат, само защото някакви хора ми говорят лоши неща за тях от телевизора. И никой не ми е отказал да спре да пуши в мое присъствие, когато помоля. Съобразяват се хората, един вид, значи не са толкова зли убийци. Пък и всички някой ден ще напуснем тази земя, здравословно живели или пък не.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Пътуването до Гърция с автомобил - какво трябва да знам?

Пътуване до Охрид

Хърватска - приключение на колела